X
تبلیغات
 

    
خبرگزاری فارس: مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس چهارم خردادماه برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز سه‌شنبه هفته آینده چهارم خردادماه در صحن علنی پارلمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس نهم هفته آینده در آخرین هفته کاری این دوره از مجلس شورای اسلامی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نشست علنی خواهند داشت.

وکلای ملت قرار است در این جلسات گزارش معاونت نظارت مجلس در مورد عملکرد مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

همچنین هفته آینده گزارش کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد تفریغ بودجه سال 1393 کل‌کشور در راستای اجرای تبصره یک ماده 221 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

همچنین مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح روز سه‌شنبه چهارم خردادماه در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود.

استماع و بررسی گزارش کمیسیون مشترک در مورد طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به منظور تصویب مدت اجرای آزمایشی این طرح طبق اصل 85 قانون اساسی دیگر دستور کار پارلمان در آخرین هفته کاری مجلس نهم خواهد بود.

    
خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت پرونده مرگ بیمار در بیمارستان دولتی/جراحی اشتباه پای راست به جای پای چپ

دادستان عمومی و انقلاب اراک اشتباه پزشکی در مرگ پیرمرد 74 ساله اراکی را محرز دانست و گفت: تخلف پزشک معالج طبق قانون در حال رسیدگی است.

 به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛‌ یازدهم اردیبهشت ماه بود که پیرمردی 74 ساله برای شکستگی پای خود به یک بیمارستان دولتی در شهر اراک مراجعه کرد و پزشک بدون توجه به‌عکس رادیولوژی و مدارک پزشکی این بیمار، دست به جراحی اشتباهی پای راست به‌جای پای چپ زد و مهم‌تر آنکه پیرمرد بعد از همین عمل اشتباهی جان خود را از دست داد.

همان زمان سید محمد جمالیان رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر (عج) اراک با اشاره به حادثه رخ داده در این بیمارستان دولتی گفت: در پی قصور پزشکی در این مرکز درمانی، با تفویض اختیار از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، پزشک خاطی تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت پزشکی منع و از لیست پزشکان این مرکز حذف شد.

وی ضمن تسلیت به خانواده متوفی و عذرخواهی از اشتباه پزشکی رخ‌داده، اظهار داشت: علیرغم گذشت خانواده متوفی از شکایت در خصوص این پرونده، این قصور از سوی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی اراک و تیم مدیریتی این مرکز پیگیری خواهد شد و به‌محض بررسی در مراجع ذیصلاح و اعلام نظر قطعی، مراتب به اطلاع خانواده متوفی و عموم هم‌وطنان عزیز خواهد رسید.

رئیس مرکز آموزشی درمانی حضرت ولی‌عصر (عج) اراک بیان کرد: اگر بیمار و همراهان به هر دلیل از شکایت خودداری نمایند، تیم مدیریتی تمامی مراکز و بیمارستان‌ها، در کمیته‌های متفاوت نظیر کمیته مرگ‌ومیر و کمیته حاکمیت بالینی، پرونده‌های پزشکی را بررسی و در صورت محرز شدن یا احتمال قصور پزشکی به‌عنوان مدعی‌العموم به مراجع ذیصلاح اعلام می‌کند.

اشتباه پزشکی محرز است

طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک درباره آخرین وضعیت پرونده مرگ بیمار در یکی از بیمارستان‌های اراک گفت: در حال حاضر سازمان نظام پزشکی اشتباه پزشک در مرگ پیرمرد اراکی را محرز دانسته و طبق قانون در حال رسیدگی به این تخلف است.

وی با اشاره به اینکه هنوز از سوی سازمان نظام پزشکی جواب رسمی داده نشده است گفت: اما هفته آینده به محض بسته شدن این پرونده احکام صادره از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اراک ضمن تاکید بر اینکه اولیای دم در این پرونده شکایتی نداشته‌اند افزود: سازمان نظام پزشکی در این پرونده تخلف بیمارستان و پزشک را محرز دانسته است و در حال رسیدگی به آن است.

 

    

 تنها 20 روز بعد از مرحله دوم انتخابات/ فرماندار رباط‌کریم هم رفتنی شد

 

تنها 20 روز از انتخابات مرحله دوم دوره دهم مجلس شورای اسلامی می‌گذرد که در عین ناباوری تغییراتی را در حوزه مسؤولیت عالی دولت در شهرستان‌های غرب استان طی روزهای آینده شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، 20 روز بعد از پایان مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و در حالی که شهرستان‌های غرب استان تهران بعد از شور و هیجانی که برای انتخابات داشتند به آرامش نسبی رسیده بودند، اکنون شاهد تغییراتی دومینویی در عالی‌ترین رتبه‌های دولتی خود هستند.

طی هفته آینده تعدادی از فرمانداران در غرب استان تهران تغییر خواهند کرد که این موضوع در این برهه زمانی تا حدودی ذهنیت‌ها را تغییر خواهد داد، چراکه به تازگی انتخابات تمام شده است.

اینکه چطور می‌شود شهرستان‌های غرب استان تهران که از جمعیت بالایی برخوردار هستند و لزوم ایستایی یک مسؤول برای بهبود وضعیت آنها بسیار ملموس به نظر می‌رسد، شاهد تغییر مسؤولان در مدت زمان کوتاهی هستند و در برخی مواقع زمان تغییرات به اندازه‌ای است که مسؤولان حتی نمی‌توانند شناختی از حوزه استحفاظی خود پیدا کنند، بسیار جالب توجه است.

حسین کاغذلو فرماندار شهرستان قدس به عنوان یکی از موفق‌ترین فرمانداران غرب استان تهران که تنها هشت ماه از حکم مسؤولیتی او می‌گذرد و البته به مدت 6 ماه نیز قبل از آن سرپرست این سمت بود، اینک جای خود را به فرد دیگری خواهد داد که قبل از این مسؤولیت‌هایی در حوزه‌های آموزشی داشته است.

فرماندار شهرستان قدس تاکنون مجدانه پیگیر مساءل مختلفی بود که اعم این مباحث مربوط به فاضلاب، افزایش سرانه درمانی و بهداشتی و پروژه در خواب رفته پل ورودی شهر قدس از سمت شمال این شهر بود.

عملکرد یکساله وی به حدی مطلوب بوده است که با وجود مشکلات موجود در کشور توانسته است بخش قابل توجهی از مشکلات شهرستان را برطرف کند اما در یک تصمیم جالب مسؤولان استانی در یک خرداد ماه سال جاری منصب خود را به محسن ضرغام که قبل از این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد و ... خواهد داد.

کاغذلو در مدت زمانی که فرماندار شهرستان قدس بود توانست بسیاری از مسؤولان عالی کشوری را برای پیگیری مشکلات مردم به این شهرستان بیاورد تا با قدت بیشتری مشکلات  مردم رفع کند اما حالا باید آماده تودیع شدن شود.

بعد از رفتن کرمی فرماندار شهرستان ملارد شاید این تغییر ناراحت‌کننده‌ترین تغییر فرماندار در شهرستان‌های غرب استان تهران باشد.

امیدواریم فردی که قرار است به جای کاغذلو به عنوان فرماندار شهرستان قدس به مردم این شهرستان که در حدود 400 هزار نفر هستند و در بسیاری از نیازهای زیرساختی با مشکلاتی روبه‌رو هستند خدمت‌رسانی کند تمام توان خود را انجام دهد تا در مسیری که  کاغذلو قبل از وی به عنوان فرماندار شهرستان قدس به خوبی در آن گام برداشته بود، قرار گیرد.

ضمناً‌ مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید شهرستان قدس در تاریخ یک خرداد ماه در سالن اجتماعات این فرمانداری انجام خواهد شد.

* بیگی هم رفتنی شد

با توجه به اخبار رسیده علی بیگی فرماندار شهرستان رباط کریم نیز در شرف بازنشستگی است و احتمالا صندلی خود را به بیات معاون سیاسی فرمانداری ری خواهد داد.

* شایعه تغییر فرماندار شهریار

اخبار و زمزمه‌هایی نیز از گوشه و کنار مبنی بر انتصاب سعید ناجی فرماندار شهرستان شهریار بر مسند یکی از پست‌های استانداری تهران به گوش می‌رسد که اگر این امر محقق شود ناجی باید صندلی خود در فرمانداری شهریار را به فرد دیگری بسپرد.

انتهای پیام/67024/ی

    
خبرگزاری فارس: ساخت درمانگاه مجهز با اعتبار 6 میلیارد ریال توسط شهرداری گلستان

شهردار گلستان از ساخت درمانگاهی مجهز با اعتبار 6 میلیارد ریال توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، بهروز کاویانی صبح امروز در جریان بازدید از پروژه‌های عمرانی شهرداری گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر گلستان با برخورداری از نیروی انسانی مستعد و فرهیخته و مردمی مؤمن و پرتلاش می‌تواند و باید جایگاه شایسته‌تری در استان تهران داشته باشد.

وی با بیان اینکه هر یک از مسؤولان و مدیران متناسب با مسؤولیت خود در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مسؤول هستند، بیان کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید محور اصلی برنامه‌ها و کارها در همه دستگاه‌ها باشد و در مدیریت شهری گلستان به این مقوله توجه جدی شده است.

شهردار گلستان یکی از ویژگی‌های اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده صحیح و درست از منابع مالی دانست و افزود: در شرایطی که دستگاه‌ها با تنگناهای منابع مالی رو به رو هستند باید با کار کارشناسی و الویت‌بندی و با در نظر گرفتن رفاه و آسایش مردم برنامه‌ها را عملی سازیم.

کاویانی با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی را بر اساس نیازمندی‌های شهر و در جهت افزایش رفاه مردم الویت‌بندی کرده‌ایم، گفت: تمام سعی و تلاش مدیریت شهری گلستان بر این است تا پروژه‌های نیمه‌تمام بر اساس الویت‌بندی تا پایان سال تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه یکی از لازمه‌های تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و حتی اجرای پروژه‌های کلان در این شهر بهره‌مندی از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های مستقیم است، خاطرنشان کرد: جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یکی از برنامه‌های مهم مدیریت شهری گلستان به شمار می‌رود، چراکه با تعامل و همکاری با بخش خصوصی می‌توانیم سرعت حرکت توسعه شهر را افزون‌تر کنیم.

شهردار گلستان بیان کرد: این شهرداری در حد توان و بضاعت خود دست همکاری را با بخش خصوصی می‌فشارد و تمایل دارد از ظرفیت این بخش برای ارائه خدمات هر چه بهتر به مردم استفاده کند.

کاویانی به تعدادی از پروژه‌های عمرانی در حال تکمیل اشاره کرد و گفت: ایستگاه شماره 5 آتش‌نشانی که در انتهای خیابان 24 متری شهید چمران قرار دارد دارای پیشرفت فیزیکی خوبی است و عملیات عمرانی آن با سرعت و دقت در حال انجام بوده و ظرف چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاه شماره 4 آتش‌نشانی شهر گلستان که توسط شهرداری در حال ساخت است در دو فاز تکمیل می‌شود به طوری که فاز نخست آن به اتمام رسیده و برای اجرای فاز دوم هم اعتباری بالغ بر 350 میلیون تومان به این پروژه تخصیص یافته است.

شهردار گلستان تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مورد نظر در اجرای پروژه ایستگاه شماره 5، اختصاص دوطبقه فوقانی و مجزا برای ساخت درمانگاه ویژه کارکنان شهرداری گلستان است.

کاویانی گفت: بر این اساس طبقه اول این پروژه به امور اداری آتش‌نشانی اختصاص می‌باید و دوطبقه فوقانی دیگر آن برای ساخت یکی درمانگاه مجهز برای ارائه خدمات به کارکنان شهرداری و همچنین مردم می‌پردازد.

وی با تأکید بر اینکه مردم عادی و شهروندان هم می‌توانند از خدمات این درمانگاه بهره‌مند شوند، افزود: برای ساخت و تجهیز این درمانگاه 6 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده‌ایم که عملیات عمرانی آن هم با سرعت در حال انجام است و قطعاً تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار گلستان با بیان اینکه این شهرداری به بهداشت و درمان مردم اهمیت بسیاری ویژه‌ای قائل است، تأکید کرد: از هر امکان و توانی در راستای افزایش سرانه‌های خدماتی و درمانی اقدام خواهیم کرد.

    
خبرگزاری فارس: رتبه نخست بهارستان در تولید محتوای الکترونیکی استان تهران

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان از کسب رتبه نخست این ناحیه آموزشی در آثار دریافتی تولید محتوای الکترونیکی استان تهران خبر داد.

حسینعلی بنار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: با توجه به تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مدون و برگزاری کلاس‌های تولید محتوای الکترونیکی برای فرهنگیان و دانش‌آموزان آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان بهارستان، در آمار مقایسه‌ای شرکت‌کنندگان که از سوی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اعلام شده است، مدیریت آموزش و پرورش این ناحیه با بیشترین شرکت‌کننده در سطح مناطق شهرستان‌های استان تهران رتبه نخست را با 562 اثر به خود اختصاص داد.

این مقام مسئول بیان کرد: از مجموع 562 اثر دریافتی، 230 اثر متعلق به دانش‌آموزان و 332 اثر متعلق به فرهنگیان است که این جای تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان، فرهنگیان و همکاران اداری این منطقه دارد.

*کسب مقام سوم بر اساس آثار برگزیده تولید محتوای الکترونیکی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان بهارستان همچنین از کسب مقام سوم این ناحیه آموزشی بر اساس آثار برگزیده تولید محتوای الکترونیکی در بین شهرستان‌های استان تهران خبر داد

بنار بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان موفق به کسب مقام سوم در سطح مناطق شهرستان‌های استان تهران با مجموع 21 اثر شده است.

وی افزود: از مجموع 21 اثر برگزیده، هشت اثر متعلق به دانش‌آموزان و 13 اثر متعلق به فرهنگیان است.

    
    
خبرگزاری فارس: برنامه‌ریزی جامع و مدون برای اوقات فراغت جوانان ضروری است

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان بهارستان گفت: برنامه‌ریزی جامع و مدون برای اوقات فراغت جوانان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهارستان، جلسه ستاد برنامه‌ریزی اوقات فراغت شهرستان بهارستان به ریاست معاون سیاسی و انتظامی فرماندار این شهرستان و با حضور اعضای این ستاد در محل سالن اجتماعات پیامبر اعظم (ص) فرمانداری بهارستان برگزار شد.

سید حبیب موسوی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان بهارستان در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود 50 درصد جمعیت کشور را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند برنامه‌ریزی جامع و مدون برای اوقات فراغت آنها ضروری است.

وی بیان کرد: این موضوع در حال حاضر به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها تبدیل‌شده است که با تدوین یک برنامه صحیح و مناسب و با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، ورزشی و تفریحی برای این قشر می‌توان موجبات پیشگیری از شکل‌گیری بسیاری از ناهنجاری‌های مرتبط در جامعه را فراهم کرد.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار شهرستان بهارستان، جوانان را موتور محرکه هر کشور در تعالی، توسعه و پیشرفت دانست و تصریح کرد: منویات مقام معظم رهبری در خصوص حل مسائل و مشکلات جوانان و توجه جدی ایشان به این قشر در همین راستا است.

وی در پایان متذکر شد: شناسایی نیازهای شرعی و قانونی جوانان، ساماندهی فضای مجازی، استفاده از بخش خصوصی و سمن‌ها، تعامل مناسب بین نهادها و دستگاه‌های مرتبط تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده، فرهنگ‌سازی مناسب خصوصاً از طریق صدا و سیما، پرهیز از هرگونه اقدامات شتاب‌زده و سلبی، عدم اعمال سلیقه‌های شخصی، ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی و حمایت از آنها در تدوین یک برنامه جامع برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از عوامل تأثیرگذار است.

    
خبرگزاری فارس: بهارستان رتبه دوم جشنواره مراسم آغازین استان تهران را کسب کرد

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان بهارستان از کسب رتبه دوم این ناحیه در جشنواره مراسم آغازین استان تهران خبر داد.

حسینعلی بنار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غرب استان تهران اظهار کرد: مراسم آغازین به عنوان یکی از جشنواره‌های دانش‌آموزی، زمینه حضور فعال و با نشاط دانش‌آموزان را در مدارس ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: همکاران پرتلاش ما در دبستان دخترانه حضرت معصومه (س) آموزش و پرورش ناحیه 2 بهارستان بین مدارس شهرستان‌های استان تهران موفق به کسب رتبه دوم در جشنواره مراسم آغازین شدند.

*کسب رتبه دوم فعالیت‌های دهه فجر در استان تهران

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 شهرستان بهارستان از کسب رتبه دوم فعالیت‌های دهه فجر در استان تهران توسط دانش‌آموزان این ناحیه آموزشی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: دهه مبارک فجر که نماد ایستادگی، استقامت ملت ایران در برابر استکبار است یادآور حضور پرشور مردم با رهبری حضرت امام خمینی (ره) در برابر طاغوتیان بوده است.

بنار تصریح کرد: از این رو فرهنگیان و دانش‌آموزان ناحیه 2 بهارستان با اجرای برنامه‌های این دهه موفق به کسب رتبه دوم در بین مناطق آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران شدند.

    

شهید هزاره شهریارتعدادی از فرهیختگان نسیم شهری که دارای تحصیلات عالیه  انهم در حوزه مدیریت شهری هستند  در اقدامی کارشناسانه به طرح  و ارسال 10 سوال در زمینه کم کاری بی تدبیری و چالش های موجود بر سر راه مدیریت شهری را از شهردار و شورای شهرنموده که گویا تاکنون پاسخ این سوالات مسکوت مانده که همین می تواند خود دارای پیامی باشد .

 به گزارش خبرگزاری ایران انلاین  مدیریت شهری انعکاسی از برهم کنشهای مختلفی است که میان شهروندان، حکومت، ذینفعان و صاحبان سرمایه شکل می گیرد. مدیریت شهری با دیدگاههای مرتبط با تعادل طبقات و دسترسی مساوی به امکانات و اطلاعات و وجود گروههای ذینفع سازمان یافته پیوند نزدیکی دارد،

 از این رو ممکن است در بسیاری موارد در جوامعی که پیش فرضها و خصوصیات غیر یکسانی با مرجع داشته باشند، مدیریت شهری اساساً از جنس مدیریت نباشد. در مدیریت شهری نقش جریان اطلاعات و جریان سرمایه بسیار پررنگ است.

 علهذا دفتر خبرگزاری شهرستان 10 سوال کارشناسی ارسال شده به متولیان امور شهری را جهت تنویر افکار عمومی درج می نماید

 سلام و ادای تحیات

1:  کارشناسان زلزله تشخیص داده اند در پانزده سال آینده با یک زلزله مهیب مواجه خواهیم شد!

 زلزله ای با بزرگای شاید 8 ریشتر که کل استان تهران را در برخواهد گرفت ..

 سوال بنده اینجاست.

 آیا بافت مسکونی بیمار،ریزدانه و معارض نسیم شهر،پذیرای چنین اتفاق هولناکی خواهد بود؟

 بافتی که باعث شده خیابان های 24 متر به 15 و خیابان هایی که باید 36 متر باشند رو به 18 یا 19 متر بدل کنه.و کوچه ها رو به ترتیب همینطور.

 و فروش گسترده تراکم از سوی شهرداری،تبدیل کاربری های تجهیزات شهری به مسکونی و قس علی هذا دقیقا به این ضعف موجود دامن میزنه و معرف همه ادعاهای بنده،گزارشی هست که جناب کریمی "معاون فنی و عمران استانداری" منتشر کردند و از نسیم شهر بعنوان پرخلاف ترین شهر استان نام برده است.

 صرف نظر از منظر،هویت و رفاهی که با تعریض و گسترش معابر،از بین رفتن پلاک های معارض و اساسا باز آفرینی شهری به مردم میبخشه،میخواهم بدانم اگر یک زلزله نه 8 ریشتر،نه  6 ریشتر بلکه 4 ریشتر رخ دهد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

 قطعا نتیجه تلفات انسانی این زلزله در نسیم شهر بازتاب جهانی پیدا خواهد کرد!

 در برابر این معضل بزرگ،شهرداری و شورا چه کرده؟

 متاسفانه شهرداری کاربری های تجهیزات شهری رو مطابق طرح های وزارت مسکن تحقق نداده که از اونجا بشه در مواقع بحران استفاده کرد!بلکه تمامی این کاربری های تجهیزات شهری رو که از اون بعنوان کاربری های "تثبیت شده" در شهر ها تلقی میکنند رو تحت سیطره محیط مسکونی برده.

 کاربری های تثبیت شده ای که حتی وزیر مسکن هم بخواهد تغییرش بدهد نمیتواند.و هرکس از انجام آن شانه خالی کند ماده 576 مجازات اسلامی در انتظار اوست.

 که اینهایی که عرض کردم همگی ظلم و تخطی از قانونه چون شهرداری مطابق ماده 9 شورای عالی معماری و شهرسازی موظف به اجرای عینی طرح های شهریست و قدرتی در تغییر اون نداره.

 و ایضا نه تراکم کوچه ها مطابق طرح جامع رعایت شده که تا در زمان حادثه معابر سد نشه و مصدومین متمرکز نشن!

 چون در اکثر قطعه ها دیده شده شهرداری در تعارض با قوانین مربوط ؛تا تراکم 120 درصد رو به مردم اعطا کر ه!!!

 و خصوصا عدم نظارت فنی صحیح و قاعده مند که شهرداری نسبت به ساخت و ساز زمین و مسکن خصوصا در دور چهارم داشته و باعث شده خانه های ما به تلنگری فرو بریزه.

 مگر شما مطابق ماده 1 قانون عمران و نوسازی

 و بند 17 ماده 55 موظف نیستید به چنین نارسایی هایی که نفس شهر را بریده پایان بدید؟

2:  قانون صراحتا گفته که برای هر واحد مسکونی کمتر از 150 متر باید یک واحد پارکینگ در نظر گرفته بشه.

 و سایر ضوابطی که خودتان خوب از آن مطلع هستید!

 تحقیقات نشون داده که 90 درصد خانه های نسیم شهر پارکینگ ندارد!

 البته مقصود بنده خانه های 50 60 70 متری نیست که از عمرشان سالهاست میگذرد.

 بلکه مراد بنده قطعاتیست که در دوران ابد منزلت چهارم شورای نسیم شهر ساخته شده.

 آیا اینها در پناه توجه شورا تخلف نکرده اند؟

 مگر شما ناظر بر حسن اجرای آن نیستید؟

 علی رغم اینها آیا شما میدانید هزاران پرونده نزاع شهروندی که متاثر از فقدان پارکینگ در شهر هست در محاکم قضایی ثبت شده؟

3:  مطابق ماده 18 آیین نامه اجرایی - تشکیلاتی و امور داخلی؛ شورا ها،ماموریت دارند صورت جامع درآمد و هزینه های شهرداری را به اطلاع عموم مردم برسانند.

 موضوعی که تاکنون مغفول واقع شده است.

 چرا شورا در آمدها و هزینه های شهرداری رو با قید جزییات در اختیار افکار عمومی قرار نمیدهد؟

4:  مطابق بند 2 ماده 55 ،وظیفه نظافت،نگهداری معابر و آبراهه های شهر بر عهده شهرداریست.

 شهر ما از حیث نظافت در پایین ترین مرتبه قرار دارد.

 یک سطل مکانیزه را بطور تصادفی انتخاب و به سراغش بروید تا متوجه عرایض بنده گردید.

 اتفاقی که برای آن سطل متصور میشوم اینست که یا از فرط زباله واژگون شده،یا آنچنان کثیفه که از شعاع چند متری آن نمیتوان عبور کرد و یا در پیرامونش آنقدر زباله جمع آوری شده که احوال هر بیننده ای از دیدنش مکدر میگردد.

 وصغیت نظافت جویبها و خیابانها هم آنچنان نامطلوب خودنمایی میکند که قطعا خودتان از آن اطلاع دارید.

 این مقوله تازه ای نیست و سالها شاهد این بی بند و باری در حوزه امور شهری هستیم.

 چرا هیچ برنامه ای نسبت به آن ندارید؟

 فضای سبز ما عمدتا ناهمگون،بی کیفیت و در نگهداری اون تمام ضعف مجموعه فضای سبز آشکاره و این دضعیت مدتهاست که تغییر نکرده.

 در آتش سوزی اخیر خیابان بهداشت مطابق فیلم،تصاویر و مستنداتی که از اون در اختیار دارم یک رسوایی بزرگ برای نسیم شهر رقم خورده که سراسر ریشه در ناکارآمدی آن مجموعه دارد.

 نیروهای غیر فنی،تجهیز نبودن ایستگاه ها و از این دست از کمبودهای منتهی به اتفاق اخیر و اتفاقاتی از این شکل که در سالهای گذشته بسیار دیدیم و حراجی که به امنیت جان و مال مردم زده شده است.

   مشکل سد معبر را هم به نیکی میدانید و برای "ساماندهی" آن هیچ برنامه ای ندارید.

 مجموعه شهرداری از آنچنان کم سوادی در حیطه علوم برنامه ریزی شهری رنج میبرد که از مفهوم جمع آوری بعنوان ساماندهی در بنرهای اطلاع رسانی خود یاد میکند و نمیداند باید میان این دو تمییز قایل شد

 شهردارمفخم نسیم شهر بهمراه تنی چند از ماموران انتظامی در کوچه و خیابان شهر قدم میزند و قصد دارد دست فروشان را از بدنه شهر پالایش کند،اما غافل از آنکه نمیداند آنها در اقتصاد شهری سهم دارند و تنزل ناپذیرند.

 بلکه این شهرداری نسیم شهر است که باید اقدام به ساخت"پارک بازار شبانه روزی" نماید تا مراتب فراغ بال دست فروشان فراهم شود و سپس اقدام به برخورد قهری با آنان کند.

 که اگر چنین نشود،سد معبر رفع نخواهد شد.

 در حوزه زیباسازی هم صرف نظر از اینکه نبود المان،تندیس،سمپوزیوم و امثالهم در رکود زمین گیری به سر میبرد و شمایل شهر همچون گذاشته غمباربنظر می آید،سایه تاریکی و ظلمات برروی بلوارها،بوستان ها و فضاهای عمومی شهر سایه افکنده و امنیت مردم را از آنها گرفته است.

 این موضوع کاملا فراگیر و در تمام لایه های شهر صدق میکند

 دست کم در پارک اولی که مدفن دو شهید عزیز ماست اقدام به روشنایی نمایید

5:  قطعا میدانید که "قضای حاجت" یعنی چه!

 یعنی ادرار کردن و خود را تخلیه نمودن ...

 ما در روز شاید به دفعات شاهد باشیم گروه های مختلف سنی و شغلی در فضاهای عمومی شهر اقدام به "قضای حاجت" مینمایند و منظر و سلامت شهری را تحت الشعاع قرار میدهند که اساسا با جامعه دینی و اسلامی در تعارض است!

 مگر در ذیل بند 21 ماده 55،شهرداری موظف نیست که اقدام به ساخت نمازخانه و مستراح برای مردم کنه؟

 صرف نظر از آن در بند موصوف ساخت رختشویخانه و گرمابه عمومی هم تعریف شده که شما از انجام همه آنها شانه خالی فرمودید.

 چرا؟!

6:  اگر شب هنگام اقدام به گشت زنی در شهر بنمایید،بعید نیست که با دست کم 10 سگ ولگرد مواجه نشوید!

 مطابق بند پانزدهم ماده 55 ، شهرداری موظف است از ورود اینها در شهر و از سرایت امراض اونها در میان شهروندان جلوگیری کند.

 البته میدانم که اقدام موصوف یک اقدام "بین سازمانیست" و باید با مشارکت محیط زیست میسر شود.

 اما تشریفات قانونی در این باب الزام مینماید که شورا مصوبه ای در اینخصوص تهیه و آنرا به محیط زیست تقدیم کند و سرانجام با تایید و همکاری دستگاه های ذیصلاح شهرداری اقدامام به اجرای آن نماید.

 لطفا مصوبه و اقدامی که تاکنون داشته اید را بفرمایید.

 حضور حیوانات اهلی در شهر به یک آسیب مزمن بدل شده.

7:  نمیدانم اطلاع دارید یا خیر!

 اما میزان متکدیان و گدایان شهر روز به روز در حال افزایشه.

 البته بنده منظورم متکدیان اتباع خارجی نیست و خوب میدانم وظیفه کفالت،اقامت و اشتغال این دست از گدایان بر عهده وزارت کار،رفاه و امور اجتماعیست.

 گدایان ایرانی در حال افزایش هستند و آسیب های جدی رو در ابعاد مختلف به شهر و شهروندان القا میکنند.

 البته توجه داشته باشید که زورگیری،باج خواهی و امثالهم هم نوع دیگری از گدایی قلمداد میشود.

 مطابق بنده 5 ماده 55 ،شهرداری وظیفه داره اونها رو از گدایی کردن جلوگیری کنه و به سمت کار و "توسعه آموزش عمومی " روانه بده!

 و اتفاقا در ماده 80 قید شده که شهرداری باید 5 درصد از کلیه درآمد های مستمر و وصولی سالیانه خودش رو به موضوع آموزش اختصاص بده

 یعنی بابد 5 درصد کل درآمدهاش در زمینه آموزش شهروندی،ساخت کتابخانه،فرهنگسرا و امثال این اقدام کنه.

 و صرف نظر از عموم مردم،متکدیان رو هم در پناه خودش آموزش و کار بده.

 و بند و ماده موصوف،همه از اهمیت موضوع آموزش شهروندی خبر میده.

 شما در این خصوص چه کردید؟

 پنج درصدی که باید در نظام بودجه ریزی شورا ها به موضوع آموزش و فرهنگ تخصیص میدادید کجا هزینه شده؟

8:  اگر نگاهی به محیط پیرامونتان بفرمایید،متوجه خانواده های بی خانمانی میشوید که در پارک ها چادر زدند!

 کارتن خواب هایی که هر لحظه در معرض خطراتی نظیر اعتیاد و از این دست قرار گرفتند و منظر شهر رو دستخوش زشتی و کژی گذاشتند.

 ما خودمان هم خسته شدیم از بس به دوستان پیامک زدیم فلان خانواده ای در فلان پارک از فرط بی سرپرستی و بی پولی چادر زده و نیاز به کمک شما داره!

 و باز گلی به گوشه جمال مردم که از کوچکترین کمکی فروگذار نیستند

 مگر در بند 23 ماده 55 قید و تاکید نشده که برای بی خانمان ها و کودکان سرراهی گرمخانه ای باید تعبیه شود؟

 در تبصره 2 ماده 80 هم که گفته باید 10 درصد از کلیه در آمدهای خودتون رو به ساخت گرمخانه،یتیم خانه،تیمارستان،شیرخوارگاه و امثالهم هزینه کنید.

 پس چرا نشانه هایی از اینها آشکار نیست؟؟

 و بسیاری سوال های دیگر که فضای کندنی از مجال و حوصله آن خارج است.

#السلام علی من اتبع الهدی#

 

    
نماینده مردم رباط‌ کریم و بهارستان در مجلس گفت: در واقع انتظار سردمداران لیست امید بر این بود که این افراد (کاظم جلالی و جلالی و نعمتی پیمانی با لیست امید نبسته‌اند نماینده مردم رباط‌ کریم در مجلس گفت: در واقع انتظار سردمداران لیست امید بر این بود که این افراد (کاظم جلالی و بهروز نعمتی) در معادلات مجلس اثرگذار بوده و بتوانند انتظاراتشان را در مسائل سیاسی در مجلس برآورده کنند.بهروز نعمتی) در معادلات مجلس اثرگذار بوده و بتوانند انتظاراتشان را در مسائل سیاسی در مجلس برآورده کنند. ابراهیم نکو نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره هجمه این روزهای اصلاح طلبان و متهم کردن افرادی مانند جلالی، نعمتی و وی به خیانت، اظهار داشت: یک اشکال اساسی در قانون احزاب و جناح‌های سیاسی کشور وجود دارد که مواضع افراد کاملا شفاف نیست و متاسفانه در مواقع لازم زیر چتر هر کدام که بخواهند می‌روند. وی افزود: این تغییر موضع خود به آسیبی در کشور تبدیل شده است. در مباحث سیاسی و جناحی آقای جلالی و نعمتی جزو افرادی بودند که در فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم جزو هیات رئیسه و از تاثیرگذاران بودند اما به یک باره در لیستی قرار گرفتند که انتظاراتی را برای افرادی که بانی و تشکیل‌دهنده لیست بودند به وجود آوردند؛ به همین دلیل بود که این انتظارات به واقعیت‌هایی تبدیل شد که آنها انتظار داشتند به وقوع بپیوندد. نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در واقع انتظار سردمداران لیست امید بر این بود که این افراد (کاظم جلالی و بهروز نعمتی) در معادلات مجلس اثرگذار بوده و بتوانند انتظاراتشان را در مسائل سیاسی در مجلس برآورده کنند. وی بر همین اساس اضافه کرد: مصاحبه‌ای آقای جلالی و نعمتی داشتند مبنی براینکه پیمانی با تشکیل‌دهندگان لیست نداشتند و عهدی نبستند، آنجاست که دعواهای سیاسی اوج می‌گیرد و انتظارات از هر دو طرف به وجود می‌آید لذا من فکر می‌کنم در درجه اول قاعده بازی‌های سیاسی در کشور دارای اشکال اساسی است که هر کسی در هر جناح و با هر شرایطی قرار می‌گیرد. این دلیل اختلافات بعدی است. نکو در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زمانی که افراد آن انتظارات را برآورده نکرده و به گونه‌ای دیگر عمل کردند اختلاف بعدی مجدد شدت گرفته و شروع می‌شود. نباید این را به عنوان یک اشکال اساسی اصلاح‌طلبان و یا متقابلا اصولگرایان عنوان کرد چرا که اصولگرایان انتظارات اولیه را که مواضع آقای نعمتی و جلالی در فراکسیون بود را داشتند و از سوی دیگر هم انتظارات اصلاح‌طلبان را با توجه به لیست و انتخابات مجلس به وجود آورد. وی بر همین اساس اضافه کرد: البته بنده در مجلس دهم رای نیاوردم حملات به من وجود ندارد چرا که از گردنه خارج شدیم اما بحث آقای جلالی و نعمتی و امثال آنها که جریانات روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و به نفع آنها رای‌ جمع می‌شود اشکال در اینجاست که ما چگونه از همان ابتدا تکلیف‌مان را با این افراد یا هر فرد دیگری که در لیستی که قرار می‌گیرد روشن نمی‌کنیم. نکو ادامه داد: در وهله اول حق را باید به تشکیل‌دهندگان آن جریان و لیست امید و به ویژه کسانی که برای اصلاح‌طلبان زحماتی کشیدند داد که وقتی حمایتی داشتند انتظاراتی هم دارند اما اینکه نانوشته انتظارات‌مان را بیان کنیم و نانوشته این انتظارات را داشته باشیم و توقعات‌مان بالا برود کار صحیحی نیست. احزاب در جریان‌ها عملا تعهدات و پیمان‌نامه‌ها را دارند که می‌تواند در آینده انتظاراتی را شکل بدهد ولی اینها هیچ پیمان‌نامه‌ای با یکدیگر نداشته و تعهدنامه‌ای را امضا نکردند. شاید به لحاظ سیاسی هم دوستان را متهم کردن دارای اشکال باشد.
    

 استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: جامعه ای هستیم که به رغم تاریخ شکوفا و تمدن ارزنده و باورهای ارزشمند اسلامی و ایرانی ، سخت در خودمان فرو رفته ایم؛ در جامعه ما ترجیح ارزشهای فردی جای منافع جمع را گرفته است.

به گزارش جماران به نقل از ایرنا، هادی خانیکی عصر روز سه شنبه در مراسم روز جهانی ارتباطات که در دانشکده علمی و کاربردی فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد افزود: در میان جامعه ما بخصوص نخبگان سیاسی ، فرهنگ سوءظن و بی اعتمادی غالب است.

وی بیان داشت: در فضای سوءظن و بدبینی گفت و گو و ارتباطی شکل نمی گیرد؛ ما در گفت و گو دچار ضعف های اساسی و اختلال های ارتباطی هستیم.

خانیکی اظهار کرد: مطابق طرح ملی پیمایش ارزش ها و نگرش های ایرانیان که در سالهای 53 ، 83 و 93 انجام شده است، تغییرات سرمایه اجتماعی و فرهنگی ایران خیلی مثبت نیست.

وی افزود: سرمایه اجتماعی داشته هایی است که از ارتباط و تعامل بین شهروندان شکل می گیرد که اگر سرمایه اجتماعی بالا باشد به این معنی است که اعتماد و باور به بازی برد – برد در جامعه وجود دارد و از اینکه دیگری در کاری موفق بشود ما آزرده نمی شویم.

این استاد دانشگاه بیان داشت: سرمایه اجتماعی در حوزه های مدرن جامعه کمتر از حوزه های سنتی جامعه است یعنی میزان اعتماد افرد به خانواده و عشیره خودشان بیشتر از اعتمادشان به نهادها و سازمان های جدید است به تعبیری جامعه ما کوتاه مدت است و انباشت سرمایه رخ نمی دهد.

وی گفت: جامعه مدرن جامعه ای است که بر شبکه های قوی و نهادهای اجتماعی قوی و اقدامات خیرخواهانه و داوطلبانه متکی است.

خانیکی افزود: در جامعه ما میزان تماشاگر بیشتر از کنشگران آن است؛ یعنی در بین جوانان ما، افراد تحصیلکرده و گروه های اجتماعی امکان کارهای جمعی و خلق سرمایه ضعیف تر است.

استاد دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: البته جامعه ما رو به زوال نیست؛ در جامعه ما فرصت های زیادی در میان نسل جوان و مشارکت جو بوجود آمده است که باید گفت و گو بین نسل ها و سطوح اجتماعی را هدایت بکنیم.

خانیکی تاکید کرد که مهمترین تغییر در جامعه ایران رخ داده است و آن تغییر در نهاد خانواده است ؛ نهاد خانواده در ایران نسبت به 30 سال قبل دموکراتیزه شده است.

وی افزود: طبق تحقیقات سال 53 ، حدود 72 درصد تصمیم ها در خانواده ایرانی تنها براساس خواست و تصمیم مرد انجام می شده است در حالی که 30 سال بعد این رقم به 40 درصد رسیده است؛ این یعنی از نقش مردان کم شده و به نقش زن و سایر اعضای خانواده اضافه شده است، یعنی مرد خیلی بی توجه به خواست زن و فرزندان نیست.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: خانواده دموکراتیک به حکمروایی و آموزش و رسانه های دموکراتیک منجر می شود؛ البته دموکراسی در اینجا فقط یک امر سیاسی نیست بلکه به معنی بالا رفتن قدرت انتخاب است.

خانیکی بیان داشت: وقتی آزادی در جامعه ای نهادینه می شود، اقتصاد هم در در آن جامعه شکوفا می شود.

وی گفت: اگر ما به سمت باز شدن برویم، به سمت دنیاهای گشوده برویم، گفت و گو را در دستور کار خودمان قرار بدهیم و مهارت های گفت و گویی را بیاموزیم حتما در عصر ارتباطات به سمت فرصت ها رفته ایم، اگر نه به سمت تهدیدهایش رفته ایم و در خود فرو می رویم.